diumenge, 13 de maig de 2012

El COR crea el primer grafit net per a promocionar la prevenció i el reciclatge de residus



El 17 de maig, en el marc de la Jornada JOVES, RESIDUS I COMUNICACIÓ organitzada pel projecte Life COR i celebrada a la seu de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, s’ha presentat el making-of de la creació del primer grafit net fet a Catalunya, la darrera acció d’street marketing del Moviment R.

El grafit, de 15 metres de llarg per 2 metres d’alçada, està situat al Parc Fluvial del Besòs (a l’alçada de la Catalana, a Sant Adrià del Besòs). El grafit s’emmarca en els actes de celebració del Dia Mundial del Reciclatge i del 20 aniversari del programa europeu LIFE.


Què és un grafit net?
Qui no ha fet un gargot amb els dits en el parabrises brut d’un cotxe? Els grafits nets, invers o ecològics, com també es coneixen, són una forma d’expressió artística que fa dissenys traient-hi la brutícia acumulada a les parets, enlloc d'utilitzar els clàssics aerosols.



En el cas del grafit del COR, l’equip creador ha utilitzat raspalls metàl·lics per realitzar el dibuix i aconseguir les diferents textures.

Els grafits nets o invers són respectuosos amb el medi ambient, i són innovadors, dos dels objectius perseguits per la campanya Moviment R,

L’anglès Paul Curtis (Moose) i el brasiler Alex Orion són el pioners d’aquest tipus d’art urbà.



Repercussió mediàtica
Tota acció d’street marketing busca cridar l’atenció i arribar al més ampli públic possible, sobretot a través dels mitjans de comunicació.

En aquest cas, es pot dir que s’ha aconseguit ja que l’acció ha tingut una àmplia repercussió mediàtica, tant a les televisions, com als mitjans escrits onli-ne o no i a les ràdios.

En el següents enllaços podeu veure els reportatges a Barcelona Televisió, 8TV, La Sexta, La Vanguardia, El web de la ciutat de Barcelona, Universo Vivo, Sostenible, EFE verde

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada